En annan nivå?.

2010-02-09 @ 18:56:33
Jag har kommit på en sak när det gäller mig själv och mina vänner, jag älskar mina vänner de gör jag verkligen men de känns som vi ligger på olika nivåer i våra liv just nu. Vi gillar att prata om olika saker nu för tiden. Jag kan sitta och berätta saker som hör till graviditeten men dem liksom intresserar sig inte för det lika mycket som jag, och istället berättar dem om den senaste festen eller någon kille eller något rykte dem hört. Sådant som inte intresserar mig längre, att veta vilka som spydde i ett hörn på en fest eller vem som sa si eller så. Jag tycker inte det intresserar mig längre. Jag har iof inte festat på länge då jag hade min period när ja var yngre jag tycker hellre om en mysig kväll med robbin och god mat och visst jag får väl vara "tråkig " då men jag känner inte att jag prioriterar att hänga med till någon bar eller liknande när ja är gravid. Ska jag sitta och dricka alkohol fria drinkar bara för att det ska se bra ut då?. Folk frågar mig om ja ska med ut, och sedan säger dem " just de du är ju gravid" jag tar inte illa vid mig men de känns som om jag inte kan umgås bara för att ja är gravid. Måste man festa varje helg? kan man istället inte göra något roligt man kan faktiskt ha roligt UTAN att festa, eller är det bara jag som tycker så?..  Har inte ni som varit gravida eller är gravida också varit i denna sits, det kan ju liksom inte bara vara jag som är med om detta.
Som sagt ska ja försöka fixa en magbild lite senare ikväll, nu ska ja allt öppna min Ben N jerrys, guuud va efterlängtad den är.:) 
Kommentarer
Postat av: Finni

Åh tack, det är faktiskt skönt. Fast man tycker väl att sitt egna barn är sötast ändå alltid ;)



Jag vet verkligen inte! Jag ska ju prata engelska med lillen eftersom min mamma är från kanada och pratar engelska med mig, så det måste fungera på engelska och svenska! Såå svårt :P

2010-02-09 @ 19:36:52
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: caroline

Jag känner igen mig faktiskt, fast för mig har det varit så länge, festade också mycket när jag var yngre så har lessnat nu. men jag har turen att många gillar att prata om vad som händer med mig för alla är intresserade ;). men visst det är annorlunda men sånt får man ta. jag skulle med vilja ha kul kvällar utan alkohol, fattar inte varför det ska vara så mycket roligare med alkohol. när man är full gör man ju ändå bara bort sig, vad är det roliga i det?.

2010-02-10 @ 09:28:31
Postat av: Idah Claesson

klart att man kan ha roligt och umgås utan att festa?!:O det är tyvärr så att vissa inte tycker det.. att livet enbart går ut på att festa.;) vi får väl dra och kolla på någon bio! Det kan man ju faktiskt göra ÄVEN fast man är gravid.:) Dessutom tycker jag det ser lite dumt ut när gravida är "ute", om du fattar vad jag menar? Även om man inte dricker kan folk få för sig saker.:)

2010-02-10 @ 15:19:39
URL: http://idahclaesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC