ÖDET

2010-02-17 @ 17:06:51
Jag har verkligen börjat tro på ödet, den 19:e december skulle vi få vårat sista jullov. Vi i klassen hade bestämt oss att ha ett julklapps spel. Vi skulle köpa en present för cirka fyrtio kronor tror jag, som vi sedan skulle använda i spelet. Spelet gick ut på i runda drag att man la alla paketerna i mitten av bordet, och om man fick en sexa fick man ta ett valfritt paket. När alla paketer sedan var borta fick man ta av varandra. Ja fick en paket som min lärare hade köpt, tänkte inte mer på det och när jag öppnade var det en sten som de stod lycka på. Komiskt eftersom jag älskar sådana stenar tänkte inte mer på det.
Den 28:e december gjorde jag två gravtest, och bägge två visade plus. När ja sedan skulle lägga mig den dagen kollade jag av någon konstig anledning åt höger och såg stenen jag fått på julklapps spelet. Var det ett tecken att jag skulle få känna sådan lycka. Min lärare skrattar lite åt det än idag och sa  " tjaa det kanske var någon mening att just du skulle få denna stenen. För detta är ju verkligen lycka." Och det är ju faktiskt så, jag har levt på ett lyckorus nästan i två månaders tid nu. Från och med den dagen, tror jag verkligen på ödet.
Har ni varit med om något som gör att ni tror på ödet?.




Kommentarer
Postat av: Finni

Ja, man blev glad när det var någon därinne trots allt ;) Haha



Usch, jag mådde illa, men jag spydde bara två gånger. Tyckte så synd om mig själv ändå där i början. Låg mest i sängen och ville dö för det var så varmt och jag var konstant trött!



Tiden går sååå fort, jag lovar dig. Helt plötsligt är skrutten där och du undrar vart tiden tog vägen. Jag råder dig till att njuta av ditt liv som det är nu och gör allt det du vill göra :) Träffa dina kompisar fast du är trött och egentligen inte orkar. Jag ångrar det nu, att jag inte tog vara på tiden liksom! Låg mest hemma med Herman och var grinig och bitter på slutet också :P

2010-02-17 @ 17:30:43
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC