Speciallist mödravården.

2010-02-07 @ 20:55:50
Så nu har jag äntligen fått lite tid till att uppdatera här lite, har haft fullt upp idag känns det som. Jag och robbin var i borås en sväng jag skulle köpa lite saker till mig själv men kom hem med en jätte söt mjukis dress som gick i grått till bebisen och så stod de  "baby team 2010" på ryggen tyckte att det var ett måste, oavsett vad de blir för kön. Köpte även två tunna mössor med trycken " i (L) dad " samt "i (L) mum". Riktigt söta, men jag kom även hem med en ny mjukisdress från cubus.
Som rubriken lyder är det dax att fara till borås i morgon, till speciallist mödravården. Har en kusin som har en ovanlig sjukdom vid namn young simpsons syndrom, och eftersom denna sjukdomen finns i släkten så vill ja och robbin ta vara på de undersökningar vi kan göra för att se att vårat barn mår bra. Denna sjukdom är väldigt ovanlig och de finns bara  18 barn i hela världen med denna sjukdomen, och lilla E är just nummer arton, alltså finns de inga människor i hela världen som är född med denna sjukdomen efter henne. Så jag har suttit i ett långt samtal med min moster i lund och antecknat allt hon sagt som en tok, kände mig som värdens skribent som bara hummade med och skrev lydigt ner det hon sa. Jag fick ihop betydligt mer fakta än vad jag trodde, och nervositeten för i morgon har lagt sig en aning. Jag är inte så jätte nervös inför i morgon,både min moster, min bm och en läkare på spec mvc i borås har sagt att jag inte ska vara så orolig utan njuta av graviditeten då denna sjukdomen är så fruktansvärt ovanlig. Och inga andra har kommit till världen med denna sjukdomen utan lilla E. Så jag känner mig rätt så trygg med detta stöd jag har fått från olika håll.
I morgon går jag även in i vecka 12 gud vad tiden går fort. Jag läste i någon gravidtidning att bebisen redan nu kan uppfatta ljud då öronen är "fullt" utvecklade, tycker dock att detta låter lite skummt. Kanske är det bara ljud "inne" i min kropp någon som vet om detta stämmer.
Caroline, om du läser detta skaffa blogg nu..!! =)
Kommentarer
Postat av: Caroline

jag vet att jag är längre gången men jag är försiktigt, men ska på läkarkontroll idag så får se hur den går. men det kommer en så fort internet vill fungera i min nya lägenhet (flyttade i helgen och inget fungerar än), så att det kommer när vi fått internet :).

2010-02-08 @ 10:09:41
Postat av: Alex

Jag håller varenda finger och tå jag har för att allt kommer gå bra i morgon! :)

Massor med kramar

2010-02-08 @ 16:14:30
URL: http://alexandraclaesson.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh så mysigt. Känns på ett sätt som det var nyss jag själv var i v. 12, hihi. Och nu är min lillgrabb ute i världen och snart en månad :)

Tiden går så galet fort! Njut så länge du kan av det lilla miraklet i din mage ;)

2010-02-08 @ 21:29:37
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC