cravings?

2010-03-03 @ 21:25:52
Är cravings en myt, eller är de så att man faktiskt blir sugen på saker och att man kan göra vad som helst för att få tag i denna sak?.. Tja de är ju en sak som man kan vrida och vända på ganska länge faktiskt. Innan jag blev gravid åt jag inte korv, dum som ja var kollade ja en gång på programmet du är vad du äter då Anna Skipper skulle visa vad som fanns i en korv, och sedan dess har jag inte ätit något som har med korv att göra. Så på ungefär två år tror jag har jag inte ätit korv, det tog inte lång tid i min graviditet innan jag ville ha just korv, jag kommer ihåg att jag och Robbin var i borås. Ja kunde ha varit i vecka 9-10 kanske och vi skulle in på ekohallen när ja säger "gud va gott med korv, nej men usch jag äter inte ens korv nu får ja lägga av" Robbin kollar på mig och frågar om jag är sjuk, han vet att jag verkligen inte gillar korv. Men de tog inte lång tid innan jag bad mamma göra ungstekt falukorv med potatismos här hemma, och gud va gott det var. Robbin och Mamma satt och skratta åt mig vid bordet när ja verkligen satt och njöt, och idag kan jag bara åkte till borås för att åka till knalleland och äta min ostkorv. När ja kommer nu skrattar dem åt mig och säger " ska du ha en ostkorv idag? " ja så ofta äter ja korv när jag är i borås, varje gång faktiskt.
En annan sak som jag heller inte åt på ungefär två år var leverpastej. Tror ni inte att jag äter knäckebröd med leverpastej och inlagd gurka? JO! det är klart jag gör, och gud va gott det är. Alltså jag äter sånt som jag igentligen inte äter nu när ja är gravid. Och jag kan köra flera mil för att få min ostkorv, jag tror de är närmare 3 mil till borås, jag åker alltså 6 mil tur och retur för en jäkla korv lite lustigt ändå. Givetvis åker jag inte till borås bara för en korv, jag kommer oftast hem med en påse bebiskläder också eller något litet till mig själv..
Hur är det med er som är gravida, och ni som varit har ni haft några cravings?.
Kommentarer
Postat av: Carrå - 18 år och gravid

Jag har inte haft några direkta cravings än dock finns det dryck (kaffe och läsk) särislt kaffe som jag tyckte var supergott innan, nu spyr jag nästan bara av lukten, så kan det gå :P

2010-03-04 @ 16:08:52
URL: http://ettnyttsteg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC