En händelserik dag.

2010-03-18 @ 15:46:51
Jag fick sluta tidigare från praktiken idag, för det var usk och ssk möte då de bara pratar om schema vilket dem inte tyckte jag behövde vara med på. Men att sluta två timmar tidigare säger jag inte nej till, idag har det varit en riktigt rolig dag på praktiken. Den har varit rätt så lugn men har gått fort, jag har fått vara med på operation av nageltrång faktiskt ganska intressant eftersom det finns många olika sett att bota det. Sen har jag agerat "lektant" som de så fint kallas då jag har delat ut ballong och klistermärke till en liten söt kille på tre år som grät så fort han såg mig. Hans mamma berättade att han hade blivit så rädd av vaccinet så fort han ser en människa i vit rock så börjar han gråta.! Stackarn, men när ha fick sin gröna ballong och sitt döskalle märke var han mycket gladare.
Idag har jag mått mycket bättre än igår, och mitt blodtryck har nog varit normalt. Jag har varit noga med att äta, dricka och växla från sittande till stående hur mycket som helst när jag varit med på mindre operationer. Och nu har jag börjat ta hissen från källaren, upp till avdelningen. Istället för att springa i alla dessa trappor då jag blir så yr.

Det börjar närma sig sitt slut på praktiken, nu när jag äntligen kommer in i alla rutiner och lär mig alla läkarnas rum och sånt. Men så är det alltid, det är så mycket att ta in så när man väl kan det då är det dax för att sluta. Jag behöver iallafall inte ta igen min frånvarodag från igår vilket jag tycker är otroligt skönt, dem tycker jag sköter mig bra och kan bedöma mig ändå vilket är hur bra som helst.:)

Idag ska jag försöka göra klart lite uppgifter som jag typ är klara med så jag kan skicka in dem till min lärare, så jag får de gjort. Ska även börja plugga på historian har ju ett gigantiskt prov som väntar mig om två veckor.
Kommentarer
Postat av: Emelie 17 år & väntar bebis 28 mars

Ja, precis. Mellan vecka 20-39 hinner det hända mycket ;)

Nu vill jag bara ha ut bebisen för jag känner mig verkligen som en vandrande elefant!

2010-03-18 @ 18:38:19
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

haha du tycker de? ;)

Undra om det finns nå knep så man kan sätta igång förlossningen, isf tänker jag pröva allt.

2010-03-18 @ 18:59:26
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

Det värsta jag vet är ju faktiskt ananas, så det var ju synd.

Hallonbladste har jag också prövat, har säkert druckit 140 koppar men de hjälper inte!

2010-03-18 @ 19:21:04
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

Ja, det har du faktiskt helt rätt i! :)

2010-03-18 @ 19:26:18
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC