En rolig dag, men dryg.

2010-03-09 @ 17:15:24
Har haft en så sjukt rolig dag på praktiken idag, eller delvis. Vi hade en s.k stafettläkare idag, en läkare som tar jobb vart den får typ. Iallafall han var från Danmark och var så sjukt rolig, vi hade as kul då jag var med honom. Fick vara med honom på ett tolksamtal då en familj från Irak kom, som förövrigt hade världens sötaste dotter gud jag blev nästan kär. Han kom lite då och då och skulle beställa drinkar hos mig, han tyckte ja kunde ordinera dem till honom så han kunde koppla av lite. Äntligen en läkare med lite humor liksom, som gör så att dagen går lite snabbare. Annars har jag inte gjort så mycket, mest suttit med papper hela dagen, fick till och med eget kontor med en as fet stol inte fel faktiskt. Jag har kommit på en sak, att man äter verkligen hela tiden när man jobbar inom sjukvården. Fika vid 10, lunch vid 12 och sedan fika vid tre. Herregud jag hinner knappt bli hungrig innan det är tid att äta igen. De flesta på avdelningen vet ju att jag väntar barn, så idag satt dem och skrämde upp mig rejält. En som jobbade där hade en bror som precis hade fått barn. Hans flickvän/fru hade värkar i fem dygn, FEM dygn stackarn är det ens normalt?. Jag skulle igentligen sluta vid fem idag, men jag fick sluta lite efter fyra då det inte fanns så mycket att göra, vilket va tur. För ja var så fruktansvärt trött, det är så hemskt dålig luft på mottagningen, och sen är man ju bara inne. Sedan tror jag att jag dricker på tog för lite, vilket resulterar till trötthet och huvudvärk. Jag har ju inte varit hos min bm sedan vecka 9 heller, eftersom jag var hos spec mvc i borås i vecka 12 och gjorde ul och sånt, och ska ju tillbaka dit 6:e april så tyckte hon inte jag behövde komma till henne innan vecka 25. Vilket jag inte tycker är så roligt, ja menar man ska väl få upp en bra kontakt med sin barnmorska, oavsett om man har gjort någon undersökning någon annan stanns.? Jag tänkte iallafall ringa till henne och be att hon tar provet på mig, för ja vet inte om dem är så bra som de borde då jag känner att jag är så fruktansvärt trött hela tiden. Så jag ska kolla upp detta hade jag tänkt. Annars händer inte mycke idag. Helt slut är jag, funderar på att kolla på någon film eller något. Man är verkligen inte van att jobba såhär mycket, när man brukar sitta i skolbänken. Två hela veckor kvar, och restrerande dagar i denna veckan självklart. Sedan är jag klar med min fem veckors praktik, vilket jag verkligen ser fram emot, då är de bara en vecka kvar sedan får vi se plutten igen. :)
Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!



Bodyn är köpt på lindex :)

Ja det är väldigt ovanligt, jag har aldrig hört det förut.

Vet inte riktigt vad jag fick namnet ifrån, det dök upp i huvudet en dag tidigt i graviditeten...och när han kom så såg han ut som en Zepplin så det fick bli det :)

2010-03-09 @ 17:53:13
URL: http://sandraslillaarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC