Första dagen i skolan.

2010-03-29 @ 18:29:12
Gud vad konstigt det kändes att vara tillbaka i skolan idag, efter sex veckor på annat håll. Jag hade ju inte en stor mage när jag gick på lov men på sex veckor har den verkligen vuxit till sig, eller ja rättare sagt sju veckor eftersom jag började skolan idag på min sjunde vecka. Men dagen har gått bra, två lektioner hade jag och trött var jag riktigt trött. Folk som hälsa på mig fastnade med ögonen på magen istället, och sa "hej josefin" och fastnade med blicken på magen. Men det var kul att vara tillbaka i skolan, och träffa alla människor man inte sett på så länge.
Sofia hängde med mig hem en stund, pratade allt ifrån gamla minnen till bebis namn en riktigt mysig stund. Och hon blev kär i alla dessa små kläder som nu mera finns i min garderob. Hon tog upp plagg efter plagg och sa "men gud vad söt" jag satt och smålog, det är inte bara jag som längtar efter dig lilla vän, det är så många mer.
Ikväll händer det inte så mycket hemma hos mig, hade tänkt att verkligen inte göra något alls. Jag är klar med det mesta jag ska vara klar med, så jag kan faktiskt bara koppla av på kvällarna vilket är otroligt skönt. Ska skriva lite mejl, och sånt. Det är väl det jag ska ägna kvällen åt, sedan bjuder ju måndagar på väldigt mycket bra program också. Halv åtta hos mig, och spårlöst är ju några av programmen som går ikväll. Har ni några tv program som ni följer?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC