I made it.

2010-03-30 @ 13:33:10
Uppgiften om London är klar, eller jo ska bara skriva ihop det och klistra in lite bilder, men den är klar. Gud vad skönt det känns, ska även skriva klart apu uppgiften lite senare idag, har bara den sista delen kvar nu. Ska skriva om några säkerhetsåtgärder till Syrgas hade jag tänkt mig sedan är även den uppgiften klar.! Har haft en riktig plugg dag fram tills nu, och det känns skönt att saker börjar bli bättre. Jag mår bättre idag, än vad jag gjort på en veckas tid. Och det är otroligt skönt, att äntligen lämna saker bakom sig och fokusera framåt.
Ska snart göra mig i ordning för att gå ner till stan, lite saker ska fixas och sedan blir det fika med mamma på torgstallet. Hade tänkt passa på att gå in på lindex och se om jag hittar något där, behöver lite nödvändiga saker. Och jag har presentkort på tvåhundra som jag fick av mormor när jag fyllde år. Så varför inte utnyttja dem nu?. Eller så väntar jag, usch vilket problem jag har med att unna mig själv saker och ting nu. Vill ju köpa så mycket till bebis, medans jag behöver så mycket saker i klädväg. När studiebidraget kommer ska jag betala telefonräkningen, och sedan ska jag unna mig ett par nya skor! Det har jag bestämt nu, jag har kollat på dem varje gång jag har varit i borås så nu ska dem allt bli mina.

Jag har tänkt på det här med pengar idag, i morgon kommer studie bidraget. Vilket är på 1050, jag ska betala en räkning och har cirka sjuhundra kronor kvar att leva på denna månaden, och jag har så mycket jag vill köpa. Men pengarna räcker liksom inte till. Det gäller ju att prioritera denna gång. Jag har hittat jätte fina kläder jag vill köpa till bebis, har pekat ut vad som ska klickas hem till flicka, eller om de blir en pojke så finns även där en liten liten lista. 
Jag vill själv köpa ett par nya skor, men dem kan jag likaväl vänta med tills nästa månad, då jag har skor. Jag vill även köpa Leila Lindholms kokbok då jag har hennes andra bok A piece of cake.. Detta blev svårt, eller hur?. Nåväl jag får se hur jag prioriterar detta, det tåls att fundera på under veckans gång. Jag ska ha en plan tills nästa måndag, så jag kan ju tänka på det ett tag.
Det är påskafton på lördag, hur har ni tänkt att spendera eran påsk?. Jag ska iallafall äta påskfrukost hos min syster och Melia, då även melias pappa är där. Jag har lovat att jag ska stå för fikat, så jag funderar på att göra cupcakes. Något som både är enkelt gott, och kan man kan dekorera på lite olika sätt. Vilket jag tycker är kul.
Så jag kikar i Leila's bok a piece of cake för att se om jag hittar någon fin dekoration dock hittar jag ingen " åh  wow" utan jag kommer nog göra en liten egen variant. Hade tänkt mig en chokaldmuffins med citron frosting. Och sedan dekorera med påskägg, låter inte det otroligt gott och fint?. Eftersom Melia inte tål nötter och det är någon sorts av nötter i det mesta godiset, så hade jag tänkt att jag ska hitta någon sockerdjurs ätbar grej. Sådan där socker dekoration, typ, förstår ni?. Sedan vet jag inte riktigt hur min påskafton ser ut, Johan och hans flickvän kommer hit och äter mat. Det är de jag vet nu iallafall. Men man får vänta och se, :)
Är dem inte sjukt snygga?
Kommentarer
Postat av: RonjaCarlberg

Är min text liten? :S hmm, den är jätte stor på min dator.. detta måste jag kolla upp :S

2010-03-30 @ 14:50:37
URL: http://ronjiia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Vi fick inte reda på kön idag heller tyvärr, bebisen knep ihop benen. Men allt såg bra ut och jag följer kurvan exakt. Och nyss så kände jag den första sparken :D BF den 30:e Augusti.:) Kram

2010-03-30 @ 20:17:51
URL: http://crazybarbiedoll.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: haha får se vem som blir först, du eller jag :D Super roligt att vi har samma BF datum :D

2010-03-30 @ 20:50:55
URL: http://crazybarbiedoll.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Haha ja :) Synd att du bor så långt bort :(

2010-03-30 @ 21:08:02
URL: http://crazybarbiedoll.blogg.se/
Postat av: Finni

Tack!!! <3<3<3

2010-03-30 @ 21:11:32
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC