Personnummer och prover.

2010-03-15 @ 09:48:33

Näst sista veckan på min praktik idag, vilket jag tycker är otroligt skönt. Vill komma tillbaka till skolan och träffa klassen igen, har inte sett dem på fem veckor nu. Idag sitter jag återigen på ett kontor samma som förut  och kontrollerar så alla prover som avdelningens patienter stämmer, inte så kul men bättre än att vara där ute. Kan jobba i min takt vilket jag tycker är skönt, dock har jag typ redan gjort klart fem a4 med massa jädra personnummer  och provet, så de snurrar runt en jädra massa siffor i huvudet nu haha. Jag slutar halv fyra idag vilket är skönt, ska passa på att sitta här hela dagen då det inte är många patienter och jag kan istället göra skolarbeten. Idag går jag även in i vecka sjutton, men skriver mer om det hemma. Kan inte bara sitta på internet hela dagen har mycket kvar att göra. Lite roligt i lördags läste jag och robbin om vecka sjutton vad som händer i kroppen och sånt, då stod de att redan nu kan du känna att bebisen får icka. När jag senare satt i soffan och kolla melodifestivalen fick lillen hicka, lite roligt att de kom så tätt inpå.
När kände ni första fosterrörelserna, och när kände man dem utanpå? sånt är alltid roligt att veta.
Tillbaka till personnummer och prover, jag  skriver mer när jag slutat.

Kommentarer
Postat av: Finni

Vad skönt :)! Jag kände dom första rörelserna, eller rättare sagt sparkarna eftersom jag kände sparkar på en gång, i vecka 18-19 typ. Då kunde man känna det på utsidan också på en gång :) Så mysigt!



Det går bra här. Elliott verkar vara ganska glad och nöjd dessa dagar!



Kram :)

2010-03-15 @ 10:24:03
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © The Ironlake 2009 Design by RobbinC